bissarna

Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar !


Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvikelse för oss, det går inte att komma undan. Men det finns chans till revansch redan på söndag, så det går inte att gå omkring och gnälla över spilld möjlk! Men visst, man har väntat, laddat, tränat och tänkt på denna match, sen vi gick på uppehåll, och sen blir allt bara så fel. Tog lång tid att smälta machen, tror inte jag kom i säng förrän halv två igår, många tankar och en stor tomhet. Var besviken på min egen insats, och sådant tar alltid tid att komma över... Men livet går vidare och för att citera vår ordf - " det är bara att knyta näven fickan och ta nya tag". Och kanske är det inte svårare än så ?


Matchen då? Jag tycker inte vi kommer upp till normal standard eller den kvalite vi skall hålla. Vi släpper även in minst ett mål för mycket, mot detta typ av motstånd. Har svårt att säga att det var några som underpresterade, däremot var det knappast någon som överpresterade och det var det vi föll på.. Jag tycker Alex är överlägset bäst i vårt lag, sen är min kära kollega Perra P het... resten är godkända men inte mer, och för att ta poäng måste det vara en tre till fyra stycken som kliver fram och är bättre än ok.... Så var det inte igår, tyvärr... Sen är det ett olyckligt mål, och tyvärr blir det avgörande.. Det blev en sådan match där första målet avgör. Hade vi fått det, hade de varit tvugna att chansa lite mer och gå framåt.


Sen blir man ju, ska inte säga arg eller besviken för det är inte rätt ord. Vet inte hur man ska beskriva det... Man får höra att folk som kallar sig supportrar eller "bissare" eller vad man ska säga tror att vi inte vill vinna, eller att vi inte gör vårt bästa. Då börjar man ju undra hur det står till på vissa håll.. Tror folk att vi inte vill vinna? att vi inte gör allt vi kan? att någon inte får ut max med flit?De personer får gärna komma ner till träning och ställa en öppen fråga, visa lite egen stake och kurrage istället för att sitta och spy galla i 90min... välkomna !


//MK

 
 
Ingen bild

Gugge

28 juli 2010 20:17

Olyckskorparna kraxar direkt när det börjar gå emot, så är det tyvärr. Igår gjorde ni dock en medioker match så det är bara att svälja stoltheten och göra en bättre match på söndag. Pontus saknades väldigt mycket och det fanns inte riktigt nån att spela upp bollen på. Nästa match kan ni spela ert spel igen som ni gjorde så bra i våras. Upp med humöret nu och fixa hem 3 poäng till Nyköping i nästa omgång :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Av bissarna - 14 juli 2010 11:40

Tar en välbehövlig paus från tapetrivande och målande... :) Jag menar, vädret har ju ändå inte varit så bra, eller ?   Nu har vi tränat i två raka dagar, efter varje bollpass har det varit löpningar, så kroppen börjar kännas, kännas rejäl!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards