bissarna

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Vilken härlig måndag....

Av bissarna - 7 juni 2010 21:44

Vad ska man säga, spelet stämde inte, dommarn var aldrig riktig med i matchen, Rocky Bomba fick hjärnskakning, jag bjöd på ett mål, men vad fan gör det när vi vinner över Foc Farsta med 2-1 och hakar på!


Vet inte vad mer jag ska skriva egentligen, de är de här segrarna som är som skönast, när man egentligen inte är bättre, när spelet inte stämmer. Men vi vill mer, vi jobbar hårdare och har de berömda små marginalerna med oss, fan så skönt, fan så bra karaktär och det kommer man långt på!


Saxat från NBIS - Fock Farsta

Högerbacken som kom in i halvtid i Foc Farsta - "Är det du som gjort så många mål?

Pontus Holmström - "Är det du som blev inbytt i halvtid?"

Högerbacken som kom in i halvtid i Foc Farsta tar två steg framåt och sätter ett högerknä i Pontas höft. Noterbart är att bollen fortfarande inte är i spel, och båda spelarna står i straffområdet och väntar på att Alex Jansson skall slå sin frispark


Ludde Hellman - "Funderat på att söka till dramaten?"

Lagkaptenen i Foc Farsta - "Jag ska kn-lla din FARSA"

Ludde Hellman - "Gör det han väger 240kg och kan bara ta och ge, jag gissar på att du skulle skita blod efter..."


Annan onödig info. Alex Jansson står nu på 4st gula kort, mer än vad han tagit under hela sin seniorkariär totalt.


Nu över till ett ryktet gällande HBK. I en träningsmatch under årets försäsong så skall Niclas Dahlgrens matchtröja ha försvunnit. Man skall ha letat igenom hela omklädningsrummet flera gånger utan resultat. När man sedan byter ut "Jabbe" efter ca 60min, tar han av sig sin matchtröja, vad tror ni han har på sig under? Jo Herr Dahlgrens tröja... Kan man få en bekräftelse eller dementi om det ligger någon som helst sanning i detta rykte ?


Var nere och kollad på BIS TFF - OIK idag. En match som slutade 0-0, efter en och en halv kvalificerad målchans per lag. Var mycket kamp, några sköna närkamper och del efterslängar. Det syndes att matchen betydde mycket för båda lagen och att det var spännt. Noterbart är att detta är den ända TFF match (eller fd B-lags match) som jag sett utan BIS gjort ett ända spelarbyte.


//MK






 
 
Rävsaxen

Rävsaxen

7 juni 2010 22:44

Tjena MK, skönt med en ny 3a förstår ja. Tänkte bara kolla vilket år Bissarna senast låg med och slogs i toppen av Div 2??

http://iktun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

//MK

8 juni 2010 07:09

Hola Rävsaxen,
Det var som sagt en riktigt skön 3a! Jag vet att nu ska vi se... Cajs tredje år (säsongen efter att de gick upp i div 2), dvs 6 1/2 år sedan, typ säsong 2004. Då slutade BIS på fjärde plats i div 2 om jag inte kommer ihåg helt fel.
//MK

 
Ingen bild

OP

9 juni 2010 09:28

Skall tilläggas att det var div 2 utan två st div 1 serier över sig, det gör den prestationen ännu starkare! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards