bissarna

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Hola Amigos !

Av bissarna - 23 juni 2010 17:58

Jaha onsdag och träningsfri, inte illa :) Dessutom har England med nöd och näppe klarat sig vidare i VM. Men den stora frågan är, vad kommer hända med mitt kära Liverpool i år ?


Tyvärr så tror jag att detta är början på ett ras. Ett ras som kommer ta tid att reparera. Tyvärr tror jag att vi inte kommer ha råd att neka 800milj kr från Chelsea på Torres, samt att vår gud och kapten vill testa vingarna innan han är för gammal och hamnar i Real. Vi kommer inte få någon ny tränare som lockar internationella spelare och  bra engelska spelare är för dyra för oss att köpa. När Torres och Gerard gått, så kommer Macherano, Kuyt och Peppe Reine försvinna all världens väg... Vi anställer Mark Hughes som tränare, vi slår Bolton i sista omgången och klarar oss precis kvar.... Usch, men förhoppningsvis vaknar jag ur denna hemska dröm.. Jag inser att Torres och Gerard blir kvar... Vi har anställt Pelligrini som ny tränare med kung Kenny som general manager.. Vi köper in en ny vänsterback (någon lirare Pelligrini har koll på), vi sätter ner vår gud där han är som bäst (på innermittfältet, där han börjar springa och vinna närkamper igen). Vi gör en smart värvning och plockar in Gilberto Silva som ersätter för Mascherano, vars uppgift blir att backa upp Gererad centralt. Vi säljer Babbel, El Zahar och Degen. För de pengar vi får in värvar vi Suarez (från Ajax) som släpande forward bakom Torres (alt vänster ytter), sen hittar vi en kvick, speedig vänsterytter som är duktig en mot en. Vi vinner inte ligan (i år heller) men vi kommer top 3! Men året efter då, då är det vårt år (igen)......:)


Har varit och tittat runt lite, äntligen har "the Supplier" vaknat och levererat ett ämne i sin krönika som i allfall fick mig att nappa... Skrev en uppsats (kan ju tyvärr inte låta bli att ha en åsikt:). Måste säga att det var på tiden, varit väldigt tyst i den blåa ringhörnan och många med mig har trott att det måste slagits rekord i antalet blommogram:). Fråga är bara, hade "the Supplier" tänkt till i sin krönika, eller kom debatten till pga en stark bitterhet efter en tunn förlust?

http://www.hargsbk.se/


Nu väntar man bara på att den gröna sparrisen med den känsliga vänsterfoten och de latinska citaten ska vakna från baksmällan från försäsongsträningslägret och börja vara kreativ igen... :) Behövs, för enligt "the supplier" så är det ju bara han (HBK) som för tillfället är kreativa, eller? :)


Jaha imorogon är det då dags för sista matchen på vårsäsongen... Elvan och truppen är densamma som mot Värmbol. Utmaningen kommer bli det mentala, att få alla att fatta att det är 90 långa, jobbiga och grisiga minuter kvar att spela av denna vårsäsong. Vi åker upp för att knyta ihop den här j-vla säcken , för att ta poäng, för att "tråka" sönder dem. Jag skiter i om det är vacker, fult, snygg, långt, kort eller vad f-n som helst. Kommer vi hem med tre poäng (kan till och med vara nöjd med en), värkande kroppar, och ett leende då är jag nöjd. Då kommer jag gå på semester och njuta...:) Om vi kommer hem utan poäng, om det inte gör ont i kroppen, om vi inte har plockat ut allt, då kommer jag vara bitter, fy f-n vad bitter och sur jag kommer att vara... ! Vi skiter allvarligt i hur det ser ut för tillfället, eller vad folk tycker. Vi vet att serien är jämn, vi vet att en förlust ändrar mycket. Men just nu är vi i toppen, men gillar det, vi vill vara kvar, sen känns det som det kvittar om det är en bonde från gnesta, en lirare från honduras, en brunbränd inkaster, en rabiessmittad tax från sjösa, en halv fet mittback från stigtomta, två par lungor från krikon och kenya eller en vänsterfot från oxelösund som gör det... Bara det görs !


Trevlig kväll på er alla jon där ute :)


//MK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards