bissarna

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Dags igen

Av bissarna - 6 januari 2010 23:00

Jaha , ursäkta att jag varit borta ett tag, men när man har en lång ledighet som jag haft, så blir man förslappad, man tycker att man borde ha tid att blogga, städa ur stora garderoben, tvätta, jobba undan lite, samt städa allmänt, men nej, man lyckas på något vänster skjuta upp allting, tills idag, grattis Magnus !

Såhär sitter man med allt kvar, förlite tid, och väntar på att sista starwarfilmen skall börja nu kl 16.00

Men lite blogg skall jag hinna med.. Vad har jag gjort, inte så mycket, mest sovit och ätit onyttigt känns det som… har varit på dop i växjö, fantastiskt trevligt… har träffat vänner som inte bor i nyköping och varit hemma över julen, alltid lika trevligt… lyckats ha sönder inredningen på leksaksaffären på storgatan, mindre trevligt och min flickvän skämdes kraftig över mig… :)

Annars så tänkte jag haka på Glas Claes tråd på silly sidan, riktigt bra ide att ta ut sitt lag.. Här har jag faktiskt lite skvaller att komma med… Bissarnas starkeman Patrik Berglin har fixat så att från och med gästabudsbollen fram till i slutet av februari så skall man kunna rösta fram sitt eget lag (icke biss spelare), samt favorittränare. Detta lag skall sedan i mars möta Biss A-lag, jag bara applåderar och tycker det är en lysande ide.. Tydligen så är redan Vagnhärad med och accepterar att låna ut sina spelare som kommer med till denna match, resten av alla tränare skall informeras på informationsmötet om gästabudsbollen imorgon, hoppas alla ställer upp, kan bli en riktigt rolig match att spela och titta på…:)

Annars så är ju inte mailboxen fylld med brev, ämnen och frågor direkt… Så undrar är det någon som överhuvudtaget läser bloggen ? (jag är skeptisk)

Tänkte i alla fall avsluta detta inlägg med att ta ut mitt lag. Jag tänker inte basera detta på hur duktiga spelarna är i jämförelse med varandra, utan hur bra de varit under föregåendesäsong, dvs har någon dominerat i div 6, så kanske den tar en plats för en spelare i säg div 4, som kanske egentligen är bättre… jag tänker även inte krångla till det med att försöka balansera upp laget. Dessutom bygger jag detta på vad jag sett, och jag har inte sett alla …

Here we go...

Målvakt: Amar (09 BIS)
Motivering: Han kom in på hösten och räddade oss kraftigt, vi i laget är väldigt tacksamma och klubben står i skuld till Amar, dessutom är det ett stort plus att det är en fantastisk människa

HB: Philip J (BIS)
MB: Berra (RIK)
MB: Perra P (BIS)
VB: Pirre (säsong 09 HBK)
Motivering: Philip fick ett genombrott på hösten och visa att han klarar av div 2 fotboll och har en kanon fot. Pirre av nyckeln i HBK försvar och var oerhört stabil. Berra, gjorde många viktiga mål för ett RIK som stundtals gick på knäna, dessutom är han oerhört viktig med sitt snack och engagemang. Perra P, tog klivet från att vara jun, till senior, han var även kapten under en tid, trotts sin unga ålder…

VY: Edis (VSK)
IM: Rocky Bomba (BIS)
IM: Johannes Gustavsson (TUN)
HY: Damir Avdic (09 HBK)
Motivering: Rocky kom in som en virvelvind och var en stor anledningen till att vi gjorde att bra höst och klarade kontraktet. Johannes är en personlig favorit, som varit en stark anledning till Tuns framgångar 09. Damir hitta sin plats i HBK som ytter, där han kan dominera med sin högerfot. Edis kanske hamnar på fel plats, men har gjort en kanon säsong och måste vara med i detta lag, därför får han styra mitten från en vänsterkant. Detta var tufft, fanns många som var nära, Ludde gör en kanon säsong i harg, Gunnar visar att gammal är äldst, Musse i RIK bar laget ensam stundtals, samt Emil Lerjerud i Sjösa, var tongivande, men tyvärr räckte det inte hela vägen.

F: Mauri Funes (VSK)
F: Niklas Wennerberg (HBK)
Motivering: Målen talar för sig själv, två kanon säsonger av två kanon killar med riktig speed ! Här tycker jag att Johan U (BIS) över 10mål i div 5 som 93a, samt Delfin TUN låg närmast en plats, tillsammans med ABBE i VSK. ABBE har nog spelat överallt under säsongen, gjort det med bravur och är en riktigt lagspelare..

Som sagt detta var mitt lag, grundat på vad jag sett och vad de presterat under föregående säsong. !

//MK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards