bissarna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Onsdag=Makaronilåda

Av bissarna - 13 januari 2010 23:00

Jaha, så var det lill lördag och halva arbetsveckan har gått… har kommit till det stadiet där jag bara räknar dagar till helgen, just nu är det ganska segt och jobba. Känner ingen direkt stimulans, men får väl hoppas att det vänder…

Jaha tänkte vara lite lat och haka på Sillyseason spåret och ta upp gästabudsbollen.. Har inte full koll på läget, men åsikter kan man ha i allfall

GB flopp
När man kollar runt så är det många tips på Runtuna och Oxelösund. Förstår dessa synpunkter, RIK var tydligen riktigt bleka i senaste turneringen och har inte värvat särskilt namnkunnigt, MEN man får inte glömma att RIK alla andra år alltid aspirerat på att vinna denna turnering och är ett erkänt etablerat inomhuslag. Det finns fortfarande kvar en stomme med mycket rutin i RÖÖÖTTT !

När det gäller OIK, så har de konstant tappat spelare under de senaste åren, vilket gör att de inte alls är på samma höga nivå som de var på för ett par år sedan, vilket för mig betyder att om de inte går bra i turneringen i år, kan man inte kalla det en flopp.

Så vilka blir floppen, nja, jag tror inte det är något av de lokala lagen som floppar, utan att de blir en ganska väntad utgång…

GB överraskning
Här nämner många IK Tun, vilket jag inte kommer att göra, något jag återkommer till längre fram. Jag lyfter ett varningens finger för Råby, som verkar ha värvat vettigt och brukar trivas i GB, samt IFK som spelade bra i senaste turneringen Även Sjösa som alltid skall ses som en outsider och som nästan alltid brukar prestera bra i GB (särskilt när de möter oss, vårt boogeylag). Men som sagt, jag tror det kommer bli tufft att flytta på de mer etablerade lagen i år.

Favoriterna
Självklart oss själva, vi har ändå tre turneringssegrar på fyra år, och skall ständigt vara med i toppen, när vi inte vinner brukar vi skylla på att vi är inne i en tung träningsperiod, vilar spelare eller inte tränar något inomhus. I år är första gången på väldigt länge som vi faktiskt tränat lite inomhus, del pga av vädret och del pga att det nya försäsongsupplägget. Självklart är vi inne i en tung fas, men absolut inte ursäkt, och de som kan spela, kommer att spela, vi vill vinna lika mycket som alla andra, finns inga ursäkter alls!

IK Tun, en outsider för många, en av favoriter hos mig, de har ett duktigt och spelskickligt, blandat med hjärta och fysik. Ska bli kul att se vad de kan göra i året turnering.

VSK, självklart är förra säsongens dominant i div 4 en favorit, och de borde känna lite revansch. Förra året tog turneringen sluta alldeles för fort, men jag tror de har lärt av misstagen och Guld Uffe brukar alltid har några ess i rockärmen att trolla fram.

HBK, har genom åren varit framme och nosat, det brukar nästan alltid bli minst semi för de blå. Visst har de tappat en del spelare, men deras startuppställning ser fortfarande stabil ut, samt så har de fyllt på med unga lovande spelare. För att kommentera de unga lovande spelarna. Självklart hade jag gärna haft dessa kvar hos oss, men jag vet att de kommer bli välomhändertagna i Harg, där de även kommer få två tränare som kommer utveckla och låta dem mogna i sin egen takt. Men som sagt, de är alltid välkomna tillbaka:)


Vad mer kan jag bjuda på idag då.. Inte mycket faktiskt, lite skvaller från vår träning kanske… Vi hade max tester i styrka igår, med vem som jag redan utsett till årets nyförvärv, vår fysansvarig PG !Vilken fantastisk människa och kunskap den mannen besitter, har än så länge upplevt min mest givande, välplanerade och roligaste försäsong. Det var tester i fristående knäböj, bänkpress och frivändning. Det var jobbigt med roligt, kan avslöja en viss forward med pipskägg börja gråta när han precis missade 110kg i bänkpress. Annas så har våra tränare smugit runt och ställt lite ledande frågor, som någon öppnar för ett oväntat platsskifte. Om det nu blir så, så tror jag nog att det kommer förvåna många !

Nähä, nu ska jag äta lite makaronilåda med min sambo, kan nog bli ett avsnitt vänner till:)

Ha det underbart !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards