bissarna

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Teknikensunder !

Av bissarna - 4 februari 2010 17:00

Efter vissa “tekniska problem” är alltså bloggen öppen igen. Tydligen var det någon plattfot som hade ställt till det, men problem är till för att lösas. Så nu kör vi igen.

Själv sitter jag hemma med huvudvärk och är lätt uttråkad. Efter smällen i gästabudsbollen (då menar jag inte för finalförlusten mot VSK), då jag ev drabbades av lättare hjärnskakning så har vår sjukgymnast givit mig totalt träningsförbud (detta förbud gäller även tv tittande). Måste säga att jag beundrar min kära sambo, i ena stunden är jag som en gnällig småunge, som är trött, ont i huvudet, hungrig och allmänt tjurig. I nästa sekund är jag som en speedad 5åring som lider av adhd. Jag klättrar på väggarna (tillsammans med katten), jag är rastlös och fruktansvärt uttråkad. Kan ju inte påstå att jag visar upp mig från min bästa sida….:)

Jaha annars så faller snön och vädret gör sitt för att konstgräset skall lysa med sin frånvaro. Så istället för konstgräs bli det nya styrke-, samt konditionstester för oss i veckan, GREAT!

Måste väl sammanfatta gästabudsbollen (gb). Vill börja med att lyfta på hatten, gratulera de värdiga segrarna VSK, ni gör en stabil turnering och vinner rättvist. GRATTIS ! (känns inte alls bittert att ge ifrån sig pokalen)Annars så tycker jag väl att det var en småtrevlig turnering, med underhållande fotboll och en del skrällar. Tänkte ta ut mig gb femma. Den är baserad på hur spelarna presterade efter sin egen förmåga.

Målvakt: Mikael Lindgren VSK - I mitt tycke turneringens överlägset bästa målvakt. Imponerade med snabba reflexer, stabilt positionsspel och bra fötter.

Back: David Strand BIS TFF - Aggressivt och inspirerade försvarsspel under hela turneringen. Visade stora ledaregenskaper och var en stöttespelare hela vägen.

Back: Magnus Boden VSK - Kanske inte den mest spektakulära spelaren i VSK namnkunniga trupp. Men tar ett enormt ansvar och spelar med ett stort hjärta. När VSK mer namnkunniga och offensiva spelare ger sig ut på äventyr finns han kvar för att hålla tätt bakåt.

Mittfält: Goffe BIS TFF - Antagligen den spelare som sprang mest under hela turneringen. Spelar med ett så stort hjärta att man i vissa stunder blir tårögd. Växte enormt under slutspelet och bar stundtals TFF på sina axlar. Imponerande.

Mittfält: Andres Stensson Sjösa - Regionens i särklass bästa inomhusspelare. Besitter en speed, teknik och spets som är ruskig att titta på. Så länge han orkar är Sjösa att räkna med, Mattades mot slutet, vilket är helt förståligt.

Forward: Armen Berisha VSK - En påsytt Armen visade återigen varför han skall spela fotboll istället för att lösa in bankcheckar. Blandar teknik, snabbhet och styrka med en sällan skådad målfarlighet. Hoppas att motivation håller i sig, samt att han får vara skadefri, då finns det potential till att vinna skytteligan i div 3.

Det är alltid svårt att ta ut en gb femma. Detta är mina fem, som jag tycker har presterat bäst efter sina egen kapacitet. Det fanns en hel del som var där och nosade, Pontus Holmström, Taher, Damir etc. Men fastande för dessa 6 snubbar !

Annars så har jag väl inte så mycket mer att delge, mailboxen gapar fortfarande tom, GW verkar ha tagit semester och tycker att det lagt sig ett stillsamt lugn över fotbollen i Nyköpingsregionen. Men jag skulle behöva lite hjälp med en sak, det gäller publik till våra hemmamatcher.

Min förening är övertygad om att det handlar väldigt mycket om vilken dag man väljer att spela hemmamatcherna på, vilket jag inte riktigt håller med om. Vi i BIS har blivit bättre på att marknadsföra oss inom de egna leden, det finns fortfarande mycket kvar, men vi har blivit klart bättre. Dock är vi väldigt dåliga på att fånga upp de generellt fotbollsintresserade utanför föreningen. (de som går och tittar på andra lokala fotbollslag, eller som spelar i andra lokala fotbollslag).
Det jag undrar är, varför går man inte och tittar på BIS ?
1. Det är för dyrt ?
2. Jag skiter fullständigt i BIS?
3. Det krockar alltid med mitt eget lag (annat lokalt fotbollslag jag vill se)?
4. Det finns alltid en bättre fotbollsmatch på tv att kolla på?
5. Det spelas för dålig fotboll?
6. Jag har ingen koll på när BIS spelar ?

Skulle vara lite intressant och veta varför? Jag åker själv runt en del och kollar på framförallt Sjösa, Runtuna och HBK. Men hann även med någon match med VSK och IK Tun. Folket som går på deras matcher, varför vill de inte se BIS? Går man bara för att man är intresserad av ex IK Tun, är man inte intresserad av fotboll i allmänhet ? Och varför skall det vara så svårt att få andra spelare att gå och titta på oss?, vad kan vi göra?

Jag har många gånger hört att om vi spelade bättre fotboll, gjorde mer mål och låg i toppen så skulle vi få mer publik. Den gången BIS vann div 3, tog mest poäng av alla div 3 lag och gjorde typ mest mål, så var inte publiksnittet ett dugg högre. Så jag köper inte riktigt det. Någon som har en ide, gärna någon i de berörda målgrupperna.

Nästkommande projekt på bloggen är annars schlager ! Vi kommer ta in en gästkrönikör, som kommer gå igenom vilka som är favoriter, vad man kan förvänta sig av varje deltävling etc. Är inte bloggen komplett så säg:)

Till dess, håll i hatten, kissa inte i motvind (om ni är pojkar) och akta er för isbjörnar !

//MK - bissarnablogg@hotmail.com

Ps Vilka underbara bilder det finns i BIS bildarkiv, tack webbmaster:) Ds

 
 
Gugge

Gugge

7 februari 2010 20:18

Det här med att få publik till Bissarnas matcher är nog en svår nöt att knäcka, men jag tror att det går. Kolla upp spelschemat hos våra lokala lag så att Bissarnas hemmamatcher inte krockar med bl.a Runtuna, HBK, IK Tun, och VSK:s hemmamatcher. Försöka få fler matcher inträdesfria genom sponsring etc. Många är medgångssupportrar och då är givetvis ett bra resultat ett måste. Skapa ett större intresse runt laget genom att tex skriva mer inför matcherna, både i lokalpressen och hemsidan. Fixa en bättre och snyggare hemsida så att fler söker sej dit. Bra att man nu kan ge kommentarer till era inlägg. Då kan vi få en debatt även här!

http://www.hargsbk.se

 
Ingen bild

//MK

8 februari 2010 22:18

Jag vet att du gillar debatter jonsson.. :)
När det gäller publiken så tänkte jag utveckla det i ett blogginlägg istället för att ta det här :)
Hoppas det är ok, ska ta använda mig av dina åsikter och tips, tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards