bissarna

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Blåvalar?, SjöLejon? eller BIS A-lag?

Av bissarna - 12 februari 2010 16:59

Fredag och helg, satan vad skönt.... Blir soffläge hela helgen känns det som, förutom mellan typ kl 10 - 14 då det tydligen skall bedrivas fotbollsträning (teori+spel).


Annars hade vi mjöksyreträning i tisdags, det första av 9st pass (psykoligskt skönt att veta att det är 8pass kvar). För att få bort mjölksyran ur benen var det sen kvällsträning på onsdagkvällen på friskkällan i form av vattengymnastik med sjukgymnast Anders. Gängertdelades in i två grupper, varje grupp hade tillgång till poolen ca 45min var. Det var tydligen mycket skratt och de flesta tyckte det var skönt. Dock fanns det någon som var lite halv bitter (inte jag denna gång).

Jag citerar: - "jag stannade kvar på jobbet i över två och en halv timma på jobbet för att kunna åka direkt till träningen kl 20.15 Effektiv tid tränade vi ca 20min i poolen. Jag hade lika gärna kunnat åka hem direkt efter jobbet och gjort samma övningar i mitt eget badkar hemma i södertälje". Snabb "matte", denna person tillbringade mer tid i bilen (fram och tillbaka) än vad han gjorde i poolen  



Har kollat runt lite på andra lags hemsidor, bloggar och etc. Måste säga att det ändå är ganska bra fart, riktigt rolig läsning. Edis går från klarhet, till klarhet. Om ni inte har läst den, gå in på http://thegreenelite.blogg.se/  Dessutom är HBK hemsida alltid lika stilren och ofta något nytt. Känns som om Klas tagit dem till en helt egen nivå genom deras webbtv. Riktigt kul!


Vill göra ett litet förtydligande. Jag får en del kred för att jag vågar ta ställning, för att jag vågar står upp och säga ifrån. Jag är tacksam, jag bugar och bockar. för mig är det glädje varje gång jag får höra att någon läser denna blogg, tack så jätte mycket! Men det är inget självändamål med denna blogg att jag skall driva någon egen kamp, vara någon rebell eller bränna några murar. Denna blogg har väl egenligen inget riktigt syfte när jag tänker efter. Den är väl till för mitt eget ego, för att så synas och höras   I andra hand för att skapa en förståelse för oss i A-laget, föreningen och de personer som finns nära BIS. Att försöka skapa ett intresse för oss i A-laget,  för såväl utomstående, lagkamrater och medlemmar.


Jag är oerhört stolt över att vara Bissare, jag är blå/röd ända in i själen och brinner för den här föreningen. Det finns så mycket vilja, hjärta och kunskap i den här klubben och det är den absolut bästa föreningen om ni frågar mig. Men jag är också den första att erkänna våra fel och brister. Det finns alltid två sidor av ett mynt och man måste var medveten om båda. Här skriver jag om mina åskiter, och försöker lyfta upp de problem som enligt mig är relevanta. Det finns dock ingetting som säger att det jag tycker och tänker är rätt- Dt är bara en mediakåtpersons åsikt  . Men finns det inte åsikter, medvetenhet, diskussioner och vilja så kommer man aldrig kunna komma till nästa nivå. Så länge vi bryr oss, så länge det finns en debatt i föreningen kommer vi fortsätta utvecklas, förbättras och växa. Både som klubb och som individer.


Annars så är det lördag imorgon och lördag betyder schlager ! Imorgon är är bartendern med den sämsta levern på östersjön tillbaka med en ny krönika om deltävling 2. Annars så har jag för första gången försökt att lägga ut en liten videosnutt ihop med detta inlägg. Detta kan vara ett historiskt inlägg   , eller ett praktfiasko!


Förövrigt var det ju kul att mitt alldeles förlånga blogginlägg om publikfrågan skapade så mycket kommentarer, NOT. Inlägget gapar lika tomt på kommentarar som ett blåsigt Rosvalla en söndag när bissarna spelar hemmamatch. Jag är inte bitter... (föringar inte alls din kommentar Gunnar, men hade hoppats på mer  )


Tills nästa gång, vattna blommorna, använd inte för strävt toapapper och ser er för när ni går över vägen


//MK






 
 
Ingen bild

#7 Jerry S

13 februari 2010 16:20

Kul blogg MK, fortsätt så! Däremot är dina tips ej så pålitliga...Du är skyldig mig 200 riksdaler efter ditt senaste tips... Vi kan göra så att du betalar dubbelt till SFC nästa år+ att du troligtvis bara får spela boxplay! OK?

 
Ingen bild

//MK

13 februari 2010 23:44

Man tackar för berömmet, hör inte till vanligheterna :) 2 av 3 var ju en i allfall en klar förbättring från mitt första speltips :) Boxplay är ok, då får jag ju springa omkring och hålla i bollen, och det gillar jag ju:)

 
Ingen bild

Gimlander

16 februari 2010 07:44

Eftersom Ni inte har någon gästbok eller forum använder jag Er blogg: stort cred till F. Jansson för hans skottjobb igår! Men detta är tyvärr även ett av svaren på ett frekvent förekommande ämne under vintern, varför vi inte lyckas bättre med fotbollen i Nyköpingsregionen - stor j-vla skandal från Nyk. kommun! Någon som vet vem som är ytterst ansvarig för vårt konstgräs? Skulle vilja ta ett snack med henne/honom... Bygg gärna två till planer när man inte kan ta hand om den vi har...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards