bissarna

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Vilka Hjältar!

Av bissarna - 16 februari 2010 11:28

Vill börja med att tacka Niklas, Fredrik L, Bengan, Fredrik J och framförallt Ubbe och Sonny för ett fantastiskt jobb med planen igår.


När vi kom ut fanns det kanske en yta av 1/3 plan att vara på, (som Fredrik Jansson hade skottat fram själv) under vår uppvärvning och inledning av träningen slet dessa personer så svetten lakade så att nästan 2/3 av planen var i spelbart skick. Hatten av för ett fantastiskt jobb, sjukt imponerande. Enligt rykten skall IFK DAM fortsatt detta jobb, så det endast var ca 1/4 kvar att skrapa. Hoppas att vaktmästarna kan avsluta detta så att hela planen är i spelbartskick idag....


Annars så börjar det känns tungt och slitet i kroppen nu..Vi är inne i en ganska jobbig fas nu, vi tränar mån (+ styrketräning), tis (mjölksyreträning), onsd, torsd (+löpning)  sen är det match eller träning lördag, samt ett eget styrkepass. Så man kan säga att det är 6st pass i veckan och det börjar kännas i kroppen (särskilt på mig som är drabbad av "gammeln" dessutom). Men det värsta är den mentalabiten, det börjar slita lite på hjärnan att aldrig vara hemma och ledig. Igår var jag på rosvalla från kl 17.30 till 20.45


Som tur är var PG nere en sväng igår och gick igenom några nya styrkeöverningar, bidrog med sitt engagemang och förklarade lite. Sådant behövs, när det är som tyngst är det ibland svårt att se vilken nytta det gör, hur viktigt det är , samt få den där extra energin av någon annan. Dessutom är han så otroligt duktig på att förklara och har en förståelse för hur det känns i kropparna. Jag rekommenderar fler lag som vill satsa på styrkebiten att kontakta PG han är en klippa.


  


Så idag är det alltså mjölksyreträning, suck! Annars så har vi haft en testspelare hos oss, Moussa! (men vi har döpt om honom till PA). Det har gått ok, svårt att avgöra på en inomhusträning och en utomhusträning, men helt klart intressant... Han är lång, skaplig på fötterna, bra räckvid och lugn... Hoppas han kommer ner och visar upp sig igen, annars så har jag inte hört så mycket om nya spelare, men vi skulle verkligen behöva en riktigt klassspelare i div 2 mått till.


Inge av våra nyförvärv utom Simon Claesson (född 91) har någon som helst erfarenhet av div 2 spel. Den rutinen är väldigt viktig, särskilt när man som vi har en ganska ung trupp.


Tänkte komma med någras spelförslag till OS eftersom mitt förra satt.

Spelar följande:

Helena Jonsson - Kuzmina bäst slutplacering 1a Helena Jonsson 1,95

Helena Jonsson pallplats (1-3) 2,05

Totalodds: 4,00


Sätter allt hopp till Helena Jonsson, den som vill höja chansa lite och höja oddset spelar istället att Helen skall vinna till 6,00, samt besegra Kuzmina 1,95 och får totalodds 11,7

Jag är dock lite orolig för Neuner. Men är helt övertygad om att Kuzmina kommer rasa (håller aldrig ihop det över 4 skjutningar), samt att Helena tar medalj.


//MK




 
 
Ingen bild

//MK

16 februari 2010 20:35

Då var man tillbaka på jorden igen, Helens fall blev mitt fall... Dam it !

 
Gugge

Gugge

17 februari 2010 13:44

Man kan ju fråga sej varför inte vaktmästarna på Rosvalla fixar så att planen är i spelbart skick? Det vore intressant att få en förklaring! Sen får ni öka dosen träning, 6 pass i veckan det är för lite, det gör ju en annan och jag spelar i div.4 ;-) PG verkar vara en riktig tillgång, där tror jag Bissarna har hittat helt rätt. Förövrigt look a like med Robert Rinkefjord, iaf på den här bilden! Fortsätt träna stenhårt, det är den enda och rätta vägen till framgång :-) Seriepremiären närmar sej med stormsteg!

http://www.hargsbk.se

 
Ingen bild

Killer

18 februari 2010 17:05

Fan, MK. Skärp dig, förlora 200 pga jag lyssnda på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards