bissarna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

jaha...

Av bissarna - 5 mars 2010 22:44

Fredagkväll, kl är snart 22.30 imorgon är det dags för första träningsmatchen... Jag skulle vilja säga att det kändes bra, men kroppen verkar, jag känner mig seg och ljummskarna ömmar... Men trotts detta, så ska det bli fantastiskt kul att äntligen få spela en träningsmatch utomhus, samt intressant och se hur det ser ut....   Tff tjuvstartade idag, såg lite ovant, segt men ändå stabilt ut... De hade en klar och rättvis ledning 20min i andra halvlek när jag åkte (det var fruktansvärt kallt).... Blev ganska imponerad, var ett väldigt ungt lag, i andra halvlek tror jag att det var 3-4st 94or på plan samtidigt...


Imorgon är det återigen dags för en schlagerkrönika, samt mitt eget speltips... Men det bästa med morgonen är att det är första lagfesten, med inkilning, skall bli kul att se vad de nya går för, samt hur de klarar diverse aktiviteter.....  


Var på allstarträff i torsdags, vad ska jag säga, kommer bli en rolig match... Uffe P, den gamla bergsuven var laddad till tänderna och jag hoppas verkligen han backar upp sitt snack om att coacha för att vinna, då kan det smälla rejält.. Är även väldigt imponerad av de som röstar, Allstarlaget har en skön mix av rutin, teknik och arbetskapcitet.... Som sagt, ska bli kul att möta dessa lirare och gamla lagkamrater som Andres, Henke G (se om han tjockat på sig något) etc.


Fick dock höra tråkiga nyheter från det grön/vita lägret, tydligen har Armen B, sträck ljumsken illa, riktigt illa... Tycker det är synd, trodde mycket på honom i år. Han har haft sina stunder tidigare, men aldrig haft motivationen, viljan, tiden och lusten att offra tillräckligt mycket för att hålla en hel säsong. I år en VSK, men ny/gamla lagkamrater och UFFE P ledning så trodde jag verkligen att han skulle ta det sista klivet och visa vilken ytterst kompetent fotbollsspelare han är.  Jag kommer ihåg när Armen kom fram i BIS, hans första match i kvalet till sv cupen, han fick en halvlek och gjorde direkt 2mål. Den lokala fotbollen har kanske inte tappat en av sina största profiler, däremot en av de bästa avslutarna/målskyttarna, kanske till o med den vassaste... Krya på dig Armen och hoppas du kommer tillbaka i år...


Man märker att man är gammal när man sitter och gäspar innan kl 23.00 en fredag, så sov gott, gå inte ut med blött hår och tugga inte med öppen mun !


//MK





 
 
Ingen bild

Gugge

7 mars 2010 09:12

Jadu MK, tufft lär det bli och jag längtar att få sätta in en fin glidtackling på dej ;-) Grattis till den fina starten i träningsmatchandet, ser stabilt ut! Själv ska jag ta mej ner till Rosvalla nu och köra över några Östgötar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards