bissarna

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Och sen kom tåget...

Av bissarna - 11 mars 2010 19:18

Det var ett tag sen, och mycket har hänt... har bland annat blivit överkörd av ett tåg känns det som.... Är förkyld feber, huvudvärk och ont i halser... Det suger ! Och ni känner väl till reklamen, "ni tjejer klagar över att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är för en kille att drabbas av en RIKTIG förkylning".


Annars så var helgen kanon, bra väder, bra konstgräsplan, första matchen, första segern, sjukt rolig lagfest, och fantastisk inkilning.... Det kommer videoklipp senare, har satt min studioman Ola P att redigera ihop det bästa... :) Någon som blev nervös ? :)


Blev givetvis utgång (ska även tacka tellus för maten), var ytterst trevlig, tyvärr så har ju gammeln tagit än och det kände jag av dagen efter... Tror jag sket seamens shots hela helgen :)... men det kostar att ligga på topp !


Tillbaka till matchen, vad ska man säga... typisk första match, vi pendla mellan bra och dåliga beslut... Dago ser som vanligt grym ut (att han inte åker och provtränar under försäsongen   ), vi gör 4a mål och håller nollan... Sen får vi inte glömma att ett rekord ungt Tff gick in i spel på fredagen, och vinner utan problem mot flen, som är div 4a lag (?).. Starkt...


Herr Rocky Bomba (hoppas ni kommer ihåg hans ramsa när serien börjar sen), tränade i måndags, det gjorde även Pa (vår nya målkvakt Moussas nya smeknamn) och herr Stensson.... Rocky såg chockad ut av all snö:), men verkar vara i bra form och alltid lika rolig... Pa, ja Pa, ser ut som en frysande svajande stork när han står där nere (i så otroligt mycket kläder) i sitt mål... Svårt att veta vart han står, mem han har fysiken för det hela, ska bli kul att se när han väl börjar sättas på prov, kanske allstar matchen  :)


Sen är ju Andres hos oss och testar.... Känns otroligt spännande och kul... När det gäller spets, speed och en mot en så finns det ingen bättre i denna regione.... jag hoppas verkligen han har suget o viljan att köra en veva till, tror han kan vara med och konkurera och lösa många pusselbitar framåt... men det är tufft om platserna och det är ett j-vla grisjobb att träna ikapp... men som sagt, håller tummarna för att vi har ytterligare ett nyförvärv där....


Annars så har jag endast tränat måndag och sen varit sjuk resten, hoppas jag ska hinna bli frisk till helgen, men ser mörkt ut.... Börjar bli lite orolig för allstar matchen, den vill jag inte missa... :)


Var i Gnesta och träffade några kunder, var inne på ett skolkök, vem träffa jag där... Jo Henke Gustavssons mamma, världens underbaraste människa, alltid så trevli och snäll... Hon sa att Henke var laddad, ska som jag varit inne på tidigare bli intressant att se (höra) honom i aktion... En vältränad Henke G, skulle kunna göra mycket nytta i säg div 2 ;)


Nähä, tillbaka till soffläge, alvedon, C-brus och vitamintabletter (haha, han äter inte grönsaker...)... Annars så kan jag avslöja att jag tagit kontakt med två tidigare lagkrammrater och tänkte kolla upp hur proffslivet är i PremierLeauge och Holland.. Så håll utkik efter gästkrönikörer... !


så tills nästa gång, ha det underbart

//MK









 
 
Ingen bild

Pjäxan

11 mars 2010 20:59

Kul initiativ att du tagit kontakt med dessa två herrar. Hoppas dom kan ta sig tid att skriva lite om proffslivet.

Ta nu o ät en morot, ett äpple och en tomat så ska du se till att du snart blir frisk o kry igen!

 
Ingen bild

Gugge

12 mars 2010 21:24

Du måste bli friskt till tisdag! Jag har ju laddat för att sätta in en riktigt fin tackling på dej ;-) Dags att byta spriten mot grönsaker! Nykterist sen nyår, där har du nåt att bita i grabben. Gubben är i toppform och laddad till tårna så DU ska vara med på tisdag annars får du med mej att göra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards