bissarna

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Skicka på !

Av bissarna - 12 mars 2010 19:28

Lördag, grabbarna har åkt iväg till norrköping för att spela Svenska Cupen match. Själv har man ätit pankakor och glass (visst är vi vuxna ?) och skriver ett blogginlägg, kan man kalla mig nörd? Nja, eller mer bitter, vill verkligen spela, inte sitta hemma snorig som en bergsget ! (allmänt känt att bergsgetter är snoriga). Men så är livet, bittert :)


Annars så är väl det mesta intressanta att det heta ryktet nu är bekräftat, Kekke och Jeppe tar över OIK. Väldigt oväntat, men samtidigt grattis OIK. Tror att det kanske är lite vad de behöver, två personer som har ett stort OIK hjärta, och framförallt känner många spelare med gammalt OIK hjärta.... Om det är några som kan locka tillbaka spelare till OIK så är det dessa två... Sen vill jag höja en varningensfinger för detta, IFK gjorde samma sak för ett par år sedan... Ferdi drog ihop ett gäng ex bissare (Slasken, Rinken, Pepito, Stejja, Wessman etc). Höll det en säsong?, men när sen alla försvann samtidigt, ja då rasade IFK hela vägen ner till div 7. Hoppas verkligen inte detta händer OIK.


Annars så är nog det mesta intressanta att läsa nr 6 blogg (the green elite), jag citerar: "Det som började som ett rykte på Sillyseason visade sig vara sant och Kaptenen Jesper Åslund har bestämt sig att anta sig tränarjobbet i en förening som uppenbarligen inte skyr några som helst medel för att locka spelare/tränare.  Anledning till att jag skriver så är att OIK på alla sätt frångått de principer och oskrivna "lagar" i sitt värvningsarbete. Då OIK helt och hållet struntat i att kontakta VSK för att informera om vad som var på gång. Med andra ord kan man säga att OIK inte är speciellt populära i Vagnhärad. Men återigen speglar väl deras  tillvägagångsätt föreningens inkompetens och okunnande. Tänker då, Vi sätter hårt mot hårt och en läxa ska läras för alla parter."


Är detta en debatt, en dispyt som BIS inte är inblandade i? Något som sker mellan två klubbar och BIS är inte en av dem? Trodde aldrig jag skulle få uppleva detta  . Vad ska man säga om det som hänt då?, vad kan jag säga, jag vet ju egentligen ingetting..... Om jag tolkar VSK blogg rätt, så ska de sätta hårt mot hårt, vad det nu innebär, men jag hoppas verkligen att de tänker efter först...  För att citera en gammal skeppare: " Listen to me" - jag vet vilket liv det har varit från vår sida, när VSK gjorde succe under sillyseason...Det har både pekats och varit avundsjukt, man kan nästan kalla det för pajkastning ! Mitt råd är, väck inte den björn som sover, kasta inte sten i glashus, det som göms i snö kommer fram i tö.... Ja det går och välja vilket ordspråk man vill, men poängen är, akta er för att skapa en storm i ett vattenglas, det är lätt att det rinner över då... Men som sagt, det är bara mitt personliga råd,och vad vet jag egentligen !


Annars så vet jag att Erik Saade vinner, kom ihåg vart ni hörde det först, och Dago, glöm inte och ta med de 100kr du kommer bli skyldig mig !


Annars så tog jag en snabb bloggkoll på nätet, nja, det händer inte så mycket nu. HBK har tekniska problem och det "Suppliers" frånvaro är lika påtaglig som snön... På VSK bloggen (förutom dispyten med OIK) så är det samma sak. Edis är duktig på att bygga upp en "vi mot resten av världen" känsla. Tror det gömmer sig en liten poet i nr 6, latinska ordspråk, inte illa. Men seriöst, latin, känns inte det lite 2007? :). På sillyseason så är det fortsatt debatt om konstgräset kvalitet, vara eller icke vara, samt om det ska byggas tak, GÄSP! På vår egen blogg, så ja, inte vet jag, jag fortsätter "ord bajsa" ut lite inlägg utan riktig substans, men många komma tecken, särskrivningar och felstavningar.. Så det mesta rullar på som vanligt !


Under dagen kommer vår Schlager expert ut med sin sista krönika, tänkte även i samband med den ge lite feedback på vår svenska cupen match !


Avslutar med att citera Ludde Hellman "Det är bara att skicka på".

//MK





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards