bissarna

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Il Grande Finale !

Av bissarna - 13 mars 2010 19:35

Då var det dags för Il Grande Finale, och självklart skall vår expert få säga sitt...Detta är den största dagen om året för honom, ryktet säger att han sitter på plats, i rosa melodifestivaltröja med en flaska skumpa....


MELODIFESTIVALEN


"Nu är det äntligen dags för den stora finalen, bitterheten och gnället har jag lämnat bakom mig, vill inte inkräkta för mycket på vår superbloggares stora signum.


I sex veckor har jag förföljt Christer Björkman runt hela Sverige för att kunna leverera så mycket skvaller och insidertips som möjligt, och samtidigt kommit fram till att han måste ha ett av världens bästa jobb. Men jag skulle inte vilja vara i hans skor på lördag om det visar sig att dem 6 utländska jurygrupperna (som för övrigt inte ens har hört låtarna än) kommer att fälla folkets favorit. Deras enda uppgift är att rösta på det bidraget dem tror kommer att fungera i Europa, men för att veta det måste man nog bo i en magic8ball. Det kommer hur som helst att bli väldigt spännande att se hur rösterna faller.


Årets final är annars den mest ovissa sen hela den här tjottaballongens historia, det brukar alltid vara med ett stort namn som är favorit men i år finns ingen sådan.


Men det börjar i alla fall utkristallisera sig ett par favoriter, den största av dem kan mycket väl komma från metropolen nypan. Både enligt journalister, experter och olika omröstningar står det mellan lilla rara söta Anna Bergendahl och popfrillan Salem Al Fakir, som kommer ha med sig allas vår egen Björn Gustafsson upp på scenen i slutet av bidraget. Genivarning på det! Men ni som läser mina krönikor vet att jag inte trodde på någon av låtarna, men det här året har verkligen varit överraskningarnas år. Det har även skett en klar generationsväxling, en del artister var till exempel inte ens födda när Pernilla Wahlgren sjöng Piccadilly Circus 1985.

Den allra bästa överraskningen i år är Eric Saade, tror att han kan bli en yngre och kanske bättre version än Måns Zelmerlöw. Av det jag sett från veckans repetitioner äger han hela scenen och det blir inte sämre av att han har showens bästa avslutning. Som ni förstår hoppas jag verkligen att det är honom vi skickar till Oslo.


Andra små notiser som kan vara kul är milfens nya guldtrosor. Jessicas tredje klänning. Darin har bytt till helvitt och det tycker han känns helrätt. Ola har fortfarande ingen koreografi utan står mest och vevar med armarna. Andreas levererar som alltid och tjejerna i gruppen som rimmar på förgätmigej trallar tyvärr vidare med lägre och lägre odds".


Lite snabbinfo som sagt, nu äntligen bär det av och fan den som stör mig på årets viktigaste kväll….


Min förhoppning inför finalen ser alltså ut som följer:


  1. Eric Saade
  2. Anna Bergendahl
  3. Salem Al Fakir
  4. Darin
  5. Peter Jöback
  6. Timoteij
  7. Jessica Andersson
  8. Andreas Johnson
  9. Ola
  10. Pernilla Wahlgren


Till nästa år

Lev väl och njut av musiken

Simon Ulvenhag


Live rapport från Svenska Cupen, Skärblacka - BIS (0-3)

0 - 1 Jonathan Hansson (Ass Rocky Bomba)

0 - 2 Dago Funes (Ass Philip Järpehag)

0 - 3 Dago Funes (Ass Viktor Engström)


Nästa helg väntar alltså div 1 laget Forward, seger där och det kan bli allsvenskt igen !


//MK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards