bissarna

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

NBIS - Tellus Allstar (3-1)

Av bissarna - 16 mars 2010 21:34

  


Jaha då var en av försäsongens snackisar spelad och avklarad. Det slutade med seger för oss med 3-1, efter en stundtals välspelad och underhållande match.


Vill börja med att tacka huvudsponsorn Tellus, och tillika dessa ägare Johan, kanon kul att du ville vara med att sponsra detta evenemang. Rykten säger att det är fotbollenskväll på lördag den 20/3 på Tellus, missa inte det !


Sen vill jag passa på att tacka Patrik B, som har gjort ett hästjobb med detta evenemang, kanon jobb.... Vad ska man säga, hoppas du är nöjd? Jag vet att alla spelare som var med tyckte det var jättekul och gärna gör om det.


Sen vill jag givetvis tacka alla spelare som ställde upp, dommare och föreningar som lånade ut sina spelare. Ett särskilt tack till jokern "blomman", bergsuven Uffe P som ställde upp som spelare samt lånade ut halva sitt lag.


Avslutningsvis vill jag även tacka de ca 200? tappra i publiken som kom och tittade och trottsade kylan, ni är välkomna tillbaka :)


Innan vi går över till matchen, så hoppas du repar dig Gunnar. F-n så tråkigt, det är en sådan där sak som inte ska hända under ett sådanthär evenemang. Jag lider med dig, och hoppas du kommer tillbaka starkare (med lite mer alkohol i bloder), det nya unga HBK behöver dig !


Vad ska man säga om matchen då? Tycker det var skapligt tempo i första, Klas gör ett par idioträddningar, det bjuds på ett par fina individuella numer (Dago, Edis, Andres). Tycker vi vinner den halvleken rättvist och allstar ska vara glada som inte har fler mål i baken.


Andra halvlek är lite sämre, det blir kallare, tempot sjunker, och framförallt kommer allstar laget in mer i matchen. Vi blir stillastående och jag har blyfot under 15min :). Vi gör ändå 2-0, innan Henke G nickar in 2-1. Då känns det som om allstarlaget är påväg in i matchen. Men sen verkar orken ta ut sin rätt och vi tar över matchen igen, och kan sedan avgöra med 3-1. Min känsla är att vi var närmare 4-1 än vad de var 3-2. 


Min känsla efter matchen är att vi vann rättvist, något vi skall göra med tanke på träningsmängd, samt att vi är betydligt mer samspelta. Allstar laget har många duktiga bollspelare och spelar stundtals fin fotbol, utan att direkt skapa några riktiga  farligheter (ett skott på mål?). Blev självklart imponerad av "blomman", men även av Henke G, den mannen skulle kunna prata omkull en vägg, och jag vet att han skulle kunna göra mycket nytta högre upp.. Sen var Andres rapp, kvick och underhållande. Tillsist vill jag även framhålla Edis, tycker han klarar sig bra på mitten, och med fin blick och fot får han utrymme att styra rytmen i anfallsspelet. I vårt lag vissar Dago återigen vilken försäsongsspelare han är:) och styr vårt anfallsspel precis som han skall. Sen gör Matte och Rocky ett hästjobb på mitten, väldigt tacksamt att spela bakom dem. Per är som vanligt stabil och totalt hänsynslös i duellerna, säger bara den mannen är bland det värsta jag sett i man mot man dueller defensivt. 


Nog om allstarmatchen, såg OIK - Sjösa i söndags... Fidan Frezi i bandana, är inte det 2005 så säg? Eller är det en sak han snappat upp när han varit ute på "landet" och spelat fotboll? :). Påtal om OIK, är det bara jag som tycker det är lustigt att Åslund och Kekke blev sjuka samma dag som allstarmatchen skulle spelas? Eller är det bara ren otur, inte vet jag....


Ät inte gul snö, skotta tak och gå inte på skottfinter :)

//MK



 
 
Ingen bild

Fidan

17 mars 2010 12:35

Hehehe MK jag hade ju ingen mössa med mig, var tvungen att ha något:D Bra match igår!

 
Gugge

Gugge

19 mars 2010 19:05

Det är sånt som händer! Jag är luttrad och kommer igen :-) Det var trots allt en småtrevlig match trots kylan, fick ju ligga typ en timme på rygg med mitt onda ben i högläge, order från Bissarnas sjukgymnast! Jag hoppas verkligen Allstarmatchen blir en tradition och helst på sommaren.

http://www.hargsbk.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards