bissarna

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Liket lever !

Av bissarna - 1 april 2010 07:53

  

Jaha, då var man "back in business", eller vad man ska säga.. Vill be mina 30st trogna läsare om ursäkt för att jag varit frånvarande med uppdateringar här på bloggen. Men livet är hårt och som halvfet, långsam och inte så teknisk fotbollssplerare så måste jag tyvärr ha ett jobb vid sidan om, alla kan inte ha det som Dago och Alex :)


Har varit bortrest på konferens, åkt skidor, bastat, jobbat lite. Var mycket trevligt. Mindre trevligt att komma hem med en så oerhörd tränignsverk efter 3dagars skidåkning (var nog 8år sedan sist) och sen försöka spela fotboll, samt genomföra två stycken grenar i stuperstars... Min far fråga mig efter matchen

- " Är du stel?"

- "Något oerhört, hade så ont i vader och ljumskar"

- " Det syndes, du kunde ju för fan varken springa eller hoppa"

- "Har jag någonsin kunnat?"


Mycket har hänt, vi fölorade mot Forward efter vår bästa första halvlek på mycket mycket länge, jag missade min första straff någonsin på elvamanna, Barca lekte ut Arsenal i 30min, Hillu har fått liggsår, Dago missade lagfotot, Bala Moussa har blivit en livslevande radio, Ponta har ett skrubbsår stort som östersjön på skinkan typ, samt Henke Waern har lånats ut till HBK under våren!

  



Men det är inte det som det här inlägget skall handla om, detta inlägg skall vara en hyllning ! En av Bissarnas största hjärtan, ledare, spelare och framförallt personer inom modern tid har efter alla skadebekymmer bestämt sig för att lägga skorna på hyllan (skor han köpte förra året men aldrig använt  ), nämligen Ola Pettersson !


Det är en stor förlust för oss i BIS. Ola är inte bara en duktig fotbollsspelare, han har även varit vår kapten och är en fantastisk människa och vän. Det kommer bli tomt och kännas konstigt... Jag har spelat med Ola i nästan 8 säsonger, jag var själv ung och lovande när han kom upp som fjunig junis för hur månag år sen som helst. När jag sen drog iväg och försökte bli vuxen, så var Ola kvar här blev en väldigt viktigt kugge i BIS. han har spelat över 10 säsonger, han har varit kapten i minst 5 utav dem och han är 27år (fast så länge jag har känt honom har det verkar som om han är 55år gammal  ).


Jag tänker inte försöka beskriva Ola som fotbollsspelare. Men det är en sak jag alltid facinerats av när det gäller Ola. Skulle vi ställa upp hela laget på löparbanan och springa 100m, så skulle han komma toksist. Skulle det däremot bli en löpduell på plan så skulle han ALLTID springa lika oavsett vem han springe emot. Jag tror ALDRIG jag sett Ola förlora en duell, han är som sämst lika....


Jag hoppas nu bara att klubben för en gåns skulle ser till att på något sätt behålla Ola inom organisationen, om det blir som föräldratränare, hjälptränare till A-laget eller i någon av alla dessa kommittér....


Over and out

//MK









 
 
Ingen bild

Gugge

1 april 2010 23:10

Tråkigt att höra om Ola men tyvärr inte oväntat. Riktigt synd att han inte kunde komma tillbaka för laget skulle verkligen behöva en spelare med de egenskaperna som Ola har/hade. Tungt att en skada ska sätta stopp för fotbollen, man vill gärna bestämma själv när man vill lägga skorna på hyllan.
Att Henke Waern lånas ut till Harg är kanon för alla tre parter. För Henke själv som kommer få mycket match- och träningstid. Harg får en riktigt bra spelare i truppen och Bissarna kommer få igång en spelare till bra form så att han på allvar kan utmana om en plats igen. Samarbetet börjar gro! Riktigt roligt :-)
Imorgon är det en intressant match mellan Hargs BK och Bissarna TFF. Har hört att TFF kommer med ett ganska bra lag så det blir en bra genomkörare och värdemätare.
Syns på läktaren!
PS.Det här meddelandet kommer väl inte in förrän efter Påsk, det får ni ändra på. Det är väl bara att ta bort stötande kommentarer om det är det ni är rädda för? DS.

 
Ingen bild

Ralle

13 april 2010 12:26

Kaviarbilden! :D Underbart att se! Tråkigt med Ola! Kör hårt på söndag nu. Kommer och kollar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards