bissarna

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Surt sa räven om rönnbären !

Av bissarna - 25 april 2010 19:43

Hade någon sagt till mig innan säsongen att vi skulle spela 0-0 borta mot seriefavoriten Akropolis, så hade jag sagt "taget" och varit mer än nöjd.


Givetvis vill man alltid vinna, man vill alltid ha de där tre väldigt eftertraktade poängen. Men vissa matcher är på pappret svårare än andra, och akropolis borta är en sådan match. Därför hade vi sagt innan matchen att får vi med oss en poäng, ja då har vi gjort det bra och är nöjda.


Ändå sitter man här, med svullen vrist, uppskavd fotknöl, uppskrapade knän och kroppen känns som om jag vore 50år (f-n knappt så jag kom ur sängen imorse, tur man har en ung flickvän..). Och man är inte nöjd, man är bitter, det finns en sur eftersmak efter matchen. Vi borde ha vunnit en poäng, men det känns som vi förlorade två. Akropolis är bra, det kommer tillhöra toppen, men vi var f-n inte sämre i just denna match. Vi hade flest chanser (de hade egentligen ingetting, en nick ur dålig vinkel), vi hade mest boll, de saknade en nyckelspelare pga av interna stridigheter, de fick en utvisning i ca 60e och vi hade en regelrätt boll inne som blev felaktigt bortdömt, Surt är ordet !!!!!!


Man ska inte gråta över spilld mjölk, men jag hade mått så mycket bättre med tre poäng istället för en, det kommer man inte ifrån... Nu har jag en upp på Dago i allfall... Han har lovat mig att alla matcher vi håller nollan, då tar vi tre poäng. Nu blev det inte så denna gång, men jag tror att det nästan alltid kommer vara så... !


Tff hade premiär idag, de vann med 2-0. Det såg stundtals bra ut, stundtals virrigt ut. Det man dock ser är att det finns oerhört många spelare med hög högstanivå och mycket spetts i det laget.... Var glädjande och se Kevin tillbaka, tyckte han var klart bäst på plan i första halvlek (spelade bara 45min).


Jaha, helgen är slut... Nu är det 6dagar kvar tills Gute hemma. Ett gute som för övrigt körde över Örebro ungdom med 3-0 idag. Det är 5 jobbiga arbetsdagar och fyra viktiga träningar kvar dit, man undrar ju ibland hur kropp och tid skall räck till. Men på något sätt löser det sig alltid. Och väl på lördag, där står man där när dommaren blåser igång, glad som ett litet barn, det lustigt hur kul det kan vara att jaga en boll, IBLAND !


Hoppas alla haft en trevlig helg, och väl mötta på Rosvalla på lördag !


//MK

 
 
Ingen bild

Gugge

26 april 2010 16:40

Riktig skön start för er :-) Det hade naturligtvis smakat mumma med en trea till men full pott hemma och en poäng borta det kommer man långt med. Jag säger som förut, 10 poäng efter 5 omgångar sen... En annan har hemmapremiär på söndag så man kanske skulle ta sej ner till Rosvalla på lördag, lovas det skaplig fotboll så kommer jag direkt!

 
Ingen bild

//MK

26 april 2010 16:55

Vad har du för anledning att inte komma ner på lördag Gugge ? :)

Kan lova att en fartfylld match mot antagligen ett tufft och defensivt spelande Gute. De vann senaste matchen med 3-0, men brukar spela väldigt försiktigt på bortaplan, så blir en bra utmaning för oss. Vi kommer gå för 3 härliga pinnar och springa sönder dem (dock inte jag själv:)

Väl mött på lördag och lycka till imorgon, tror ni har riktigt bra chans !

Ps tippar Waern som premiärskytt, Wennerberg ger för lite pengar tillbaka :) Ds

 
Ingen bild

Gugge

27 april 2010 23:20

Det gick åt pipan! Vi gjorde väl en skaplig match men Södra var bra. Jag spelade sista 35 min och det var mycket positivt för min egen del, låret håller för maxlöpningar :-). Så på lördag innan er match (trodde vi hade match på söndag) då hoppas jag på att vara med i startelvan. Det får bli en heldag på Rosvalla!

Jäklar vad tråkigt för Vecka :-( Har man otur så finns det ingen hejd på eländet!

Lycka till på lördag! Se till att tvåla dit Gotlänningarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards