bissarna

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

En sorgensdag

Av bissarna - 30 april 2010 08:41

Fredagmorgon, det är ganska varmt men ingen direkt sol och hela världen går i grått !!


Fy fan vilken morgon, denna morgon som skulle vara en kanonmorogon... Ledig, varmt och kanske lite sol. Istället präglas hela morgon av att mitt kära Liverpool tappade 2-0 och avancemang till Final, till 2-1 och fiasko ! Usch det bara ilar i hela kroppen när jag tänker på det !


Dessutom har min höftled (jag vet att jag är typ 90år) börjar krångla rejält hela denna vecka. I tisdags blev det så illa att jag fick gå av träningen. Vår eminenta sjukgymnas Herr Anders tog en titt och konstatera att den var överansträngd. Domen, 1månads vila för att bli helt frisk. Känns inte som ett lockande alternativ. Varför det blivit så? Ingen aning. Har känt av det under en tid, men det har hela tiden blivit bättre o bättre, så detta kom välidgt oväntat. Antagligen är det konstgräset som sliter lite extra och jag är väl stel och gammal:) Nu tänker jag inte vila 1månad, utan vi har försökt arbeta fram en plan för hur vi ska få det att funka, det är bara att hålla tummarna. Enligt Anders ska det inte kunna bli värre i allafall!


Lördag match mot Gute. En tuff match, men inte omöjligt. Jag tycker att vi har bra chans på 3 färska pinnar. Gute har som målsättning att hänga kvar, men de har värvat ganska skapligt (en spelare från super ettan och en från "all ettan"). Så jag tror den målsättningen är lite spel för gallerian och att de siktar betydligt högre. De kommer från en stark hemmaseger mot Örebro Ung med 3-0. Vi ställer upp med Bala, Philip, Per, MK, Pirre, Jonte, Bomba, Matte, Alex, Dago, Ponta. Träningarna har sett bra ut, och Andres och Victor verkar behålla sin fina form, så det är nog väldigt sugna på speltid. Det ser heltenkelt bra ut !


Väl mött på Rosvalla kl 14.00 på lördag


//MK

 
 
Ingen bild

Gimlander

30 april 2010 09:41

Förstår inte hur DU orkar bli arg/ledsen/förvånad över vårt kära Pool när de gång på gång gör bort sig - Du måste förstå att så länge Benitez är kvar är det detta vi har att vänta!!! Mascherano vänsterback??? Byter ut Benayoun när Babel som vanligt inget haft ett rätt??? Sen klagar han på presskonferensen om att han måste ha in 4-5 nya spelare - det har han ju fått varje år men alltid köpt piss!!! Mannen måste bort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards