bissarna

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Det är så man vill börja gråta !

Av bissarna - 12 maj 2010 21:15

Två dagar har gått sen den blytunga poängtappen mot City. En klar 2-0 ledning och tre poäng försvann till 2-2 och endast en poäng på de sista tolv minuterna. Jag säger inte att det var orättvisst, men det var surt och tungt. Men vad f-n ska man göra ? I tisdags (när jag fortfarande inte kunnat släppa matchen) var jag på väg att börja gråta när jag satt i bilen. Så j-vla frusterande är det. Jag vet inte direkt varför, jag är inte missnöjd, men det är så sjukt frustrerande. Som en tagg som bara sitter och irriterar och svider.... Jag får liksom inte tag i den, får inte bort den.. Men får den bara sitta där ett tag så lossnar den av sig själv, hoppas den skall vara borta tills imorgon !


Matchen i övrigt? Vad ska jag säga, det var en skum match. City klart bäst under de 20 första minuterna, ändå är det vi som leder med 2-0. Sen tar vi över, får ett mål bortdömt och har lägen att avgöra matchen. Vi stänger de första 20min i andra halvlek och City skapar egentligen ingen riktig het chans innan de får sitt fösta slumpmål. Efter det så skapar de tillräckligt med lägen för att tillslut vinna matchen.


Jag tycker vi kämpar bra, allt gör ett stort jobb., alla är godkända. Det finns tre spelar som utmärker sig över männgden. Alex Jansson är överlägset bäst på plan. Phille gör nog sin bästa insats i BIS tröjan. Sen är Ponta så där grymt jobbig, stark och grisig som bara han kan vara  (så länge han orkar).


Jaha nu är det 1-1 mellan mig och Dago. Jag lovade honom att när vi gör två mål i en match så ska vi vinna (stämde inte i City matchen), och han lovade mig att när vi håller nollan så skall vi vinna (stämde inte i Akropolis matchen).


Annars så blir man ju ibland mörkrädd, trött och det känns hopplöst när man hör vissa personer prata om matchen. Alltid lika intressant att höra folk uttala sig om spelare som de knappt själva sätt. Eller höra folk uttala sig om matchen som inte ens var där och titta... Det roliga är att det ofta är folk som egentligen borde vilja vårt bästa och stötta oss. Men man får väl se det positivt, vi engagerar i allfall, samt att det var bättre förr......:)


Veckans Bala !

Bala har nu i en veckas tid tjatat om att hans cykel blivit stulen. I tisdags kom han till träningen och sa att han hade hittat den.

Bala - "I found my bike, or i am almost sure it was my bike. It looked like my bike, so I took it back. "

Rocky - " Did you try if your key fit in the lock?"

Bala - " I didnt have any lock", but the bike had the same colour"




Idag hade Niklas köpt ett cykellås till Bala.


Over and out

//MK

 
 
Ingen bild

Publikcrtz

14 maj 2010 00:29

Jag är lite fundersam över bytet med tio kvar. Leder med 2-1 och byter en trött Pontus som gått ner på alla fasta, byter in Stensson som är jättekul att se som en offensiv spelare. Kan förstå om man ligger under och behöver ett mål men...Tycker nog Pontus kunde lufsat runt i cirkeln och haft kvar honom för att fortsätta gå ner på alla fasta situationer. 2-2 målet kom ju till på hans yta vid hörnor i 89-onde minuten.Vem tog den när han gick ut? Ska man ge kritik så är det väl till coachningen i så fall...För övrigt så är du blygsam då jag tycker du var en av dom bättre av dom 22. Får jag också fråga hur domaren motiverade en frispark för en spelare som kommer från en offsidesituation (linjemannen vinkar frenetiskt) och får med sig en frispark ett par meter utanför straffområdet för nästan ingenting i en senare situation??

 
Ingen bild

Gugge

15 maj 2010 02:13

Snöpligt att tappa poäng i slutminuterna! Det är bara att kämpa på. Ni är trots allt "bara" 3 poäng efter ledarna. Jag håller tummarna för er :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards