bissarna

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

kl 22.36

Av bissarna - 16 maj 2010 22:36

Har hunnit komma hem, tagit på sig "soffkläder", ätit taccos, men matchen vill inte riktigt försvinna ur skallen... Jag tycker vi börjar skapligt, är med i matchen de första 15min. Vi ligger på, vi pressra, skapar några halvchanser... Sen är det som vi får bensinstopp mentalt. Vi börjar springa runt med huvudet under armen, lägger fokus på fel saker, spelar "duttigt", lyfter alla bollar mot pontus (tror ingen träffar honom) och blir sjukt utspridda. De gör inte rättvist, och inte på en chans 1-0. Sen har vi tur att vi inte åker på ytterligare fler mål bakåt under denna period (som troligtvis är vår sämsta under säsongen). Sista kvarten repar vi lite mod, vi kvitterar (kanske inte rättvist), vi lyfter upp spelet och får igång pressen...  I halvtid står det 1-1.


I andra halvlek kommer vi ut som ett nytt lag, jag tycker vi kör över dem efter noter... Vi pressar, vi springer, vi rullar, vi utmanar och vi gör det mesta utom mål. Jag vet inte varför, vi har olika former av avslut, det är olika personer som avslutar, och ingen, ingen gör mål. Måster erkänna att dessa kryss börjar bli frustrerande, det är ingen som är nöjd, samtidigt som man inte kan vara helt missnöjd. Det är helt enkelt jobbigt och sjukt frustrerande!


Från och med nu går vi på gräs.. Och nästa söndag har a-laget sin första gräsmatch, borta mot jumbon vallentuna. En väldigt viktig match, och tack vare att alla verkar kryssa och slå varanda, så en vinst där och vi är med. Medan en förslut betyder hiss till botten plan och vi är inblandade runt kvalstrecket. Det är jämt åt två håll just nu...


Nä det här går inte, kan varken sitta stilla, varva ner eller samla tankarna...

Sov ni som kan och hoppas ni gör det gott !

//MK



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards