bissarna

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Hälsningar från Åland !

Av bissarna - 24 maj 2010 19:34

Hola amigos, läsare och lagkamrater från soliga, blåsiga och allmänt jätte döda Åland !


Efter att ha hållt en snitt hastighet på ca 150km/timmen (blunda Ludde) så hann jag precis med bilfärjan till Mariehamn (dock fanns ej tid till att duscha, äta eller knappt byta om efter matchen). Var tvungen att avverka en sträcka på ca 7mil på ca 30min, och det gick,.. När jag nu sitter här på hotellet efter första arbetspasset så är nog slutsatsen att det hade varit bättre om jag missat färjan och fått varit hemma istället. Åland bjuder på sol, snåla kunder, massor av blåst och sjukt tråkigt folk... Dessutom är jag jetleggad (1timmes tidsomställning)   . Det finns inte en restaurang öppen här efter kl 19, och man ser inte en kotte så långt ögat når efter kl 17. Det blir hotellet´och tv (finns 4st tv kanaler, textade på finska. Vår tv är ca 28 tumm, står på hjul och tillhör det glada 80-talet), men jag är inte bitter   


Men vad fan det är skitsamma, vi vann igår, vi tog 3 hur sköna poäng som helst. Förtjäna vi det? Ja det gjode vi. Spelade vi bra?, Nja det vill jag inte påstå, Men framför allt var det på sättet vi gjorde det. Spelet stämmde inte, men vi kriga, vi sprang, vi var griniga, vi höll oss till planen och väldigt enkelt vi höll nollan samtidigt som vi gjorde två, svårare än så är det inte...


Det var en speciell känsla att spela första matchen för säsongen på gräs. Tillslaget fanns inte riktigt där hos de flesta, bollen ville gärna hoppa eller studsa lite, men vad fan vi löste det bra... Tycker att Andres gör ett kanon jobb för laget. Han springer, jagar och offrar sig så länge han orkar, precis som han skulle. Dago var den stjärna han skall vara. Jonte och Adam sprang kopiöst utan att få så mycket betalt för det, men de slutade aldrig att pressa och jobba. Matte och Rocky hade det tufft, mycket långbollar från båda lagen, en tung sprungen plan och två "långa" lag.. Det var stundtals ett hav för dem att täcka, ärligt så vet jag inte hur de orkar... Vi i backlinjen är skyldiga dem mycket för allt slit och jobb de lägger ner för att göra det enklare för oss där bak. Vi i backlinjen tillammans med Bala fick återigen hålla nollan och tycker min kollega P gjorde en helgjuten insats med en skaplig räddning på mållinjen som svettigaste aktion ! Dessutom är det kul att se avbytarna, trotts att det inte blev mycket tid på planen så går de bara in och kör... De är ödmuka, hungriga och vill så mycket, det kommer behövas!


som ni förstår så var detta en laginsats och de segrarna smakar alltid bäst... Närhä nu ska jag rulla fram tv:n, lägga mig i sängen och softa !


Ha det

//MK

 
 
Ingen bild

#6 Edis

25 maj 2010 00:21

Grattis grabbar! Fortsätt i denna anda!

 
Ingen bild

Gugge

26 maj 2010 16:23

Äntligen 3 sköna poäng igen :-) Jag ville att ni skulle ha 10 poäng efter 5 omgångar men får väl nöja mej med 10 poäng efter 6 omgångar ;-) Serien har inte satt sej riktigt än men man ser tendenserna. Tabellen är riktigt jämn så kriga på och var med där uppe till sommaruppehållet. Då kan hösten bli riktigt kul!
Hargs BK går jag inte ens in på...:-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bissarna - 7 oktober 2010 21:29

Vill först börja att tacka alla som har läste bloggen (så länge den var aktiv), samt till er som varit inne och ställt frågor (en ny funktion för mig) och kommenterat ! Sen vill jag även passa på att be om ursäkt för att jag inte hunnit med att skr...

Av bissarna - 6 augusti 2010 11:34

Jaha då var ångesten här till fullo... Sista j-vla dagen kvar på semestern, usch ! Har nyss målat klart det andra rummet (det jag spacklat, slipat, spacklat igen och så slipat..:) Ju längre in på semestern jag kom, ju mer tappa jag fart av någon lust...

Av bissarna - 1 augusti 2010 22:21

Ibland kan det vara skönt att åka buss:) Att åka hem från katrineholm med 3p i bagaget var en skön känsla, när dessutom Andres sover hela resan dit, samt hela resan hem, ja då är det riktigt skönt... Genom vinsten så släpper vi ingen lucka till ...

Av bissarna - 28 juli 2010 16:44

De här inläggen är alltid svårast att skriva... det finns en tomhet, frustation, men samtidigt måste man se sanningen i vitöga och inte komma med bortförklaringar ! Vi förlorade omstarten igår, vi gjorde det med 2-0. Det är en oerhörd stor besvi...

Av bissarna - 25 juli 2010 18:51

Tiden går, tiden går och "Vecka" tappar hår:), skämt å sido, tiden går och mk spacklar och slipar och hinner inte riktigt med att blogga! Detta blir en sammanfattning från senast till nu.... Och som mamma brukar säga, lika bra att vi tar det hel...

Ovido - Quiz & Flashcards