bissarna

Alla inlägg under maj 2010

Av bissarna - 2 maj 2010 11:29

BIS - Gute 1-1 !


Kommentarer är överflödiga, vet egentligen inte vad jag ska skriva här. Vi vill ha 3 poäng, vi presterade ett spel i första halvlek som skulle resulterat 3 poäng. Men jag antar att det är väl skillnaden på ett lag som kommer, ska vi säga top 4  och ett lag som hamnar mellan 8-5 plats.


Man kan trösta sig med att vi spelade bra fotboll i första halvlek, att vi hade chanser för att vinna matchen, att Gute hade två chanser på hela matchen, att fast det blev sämre i andra halvlek så var vi klart bättre. Tyvärr är jag bitter idag och har ett brännsår lika stort som östersjön över hela vänsterbenet. Detta medför att jag inte kan glädja mig åt dessa saker idag.


Enligt mig är detta vårt problem, vi är inte ritkigt där än, jag hoppas att vi kommer dit. Ni vet när man vinner dessa matcher, när man knyter åt säcken och stänger igen skiten. Ni vet när man klarar att prestera den typen av fotboll vi gjorde de första 45min, i hela 90min. När man inte blir stressad, börjar stressa och får hybris och vill göra allt själv. När man helt enkelt ha en enad tro i laget, när man har en ärlighet och man håller sig till det man lovat varandra i 90 jävla minuter. Vi är inte där än... men vi ska f-n mig dit och vi är på väg.


Jag tycker vi känns starkare, homogenare och med en bättre bredd än tidigare. Denna säsong ska inte gå i moll. Men nu får vi tjura ett tag, vara bittra, sen är det bara träna mer, hårdare och ta lärdom. Nästa måndag är väntar ett taggat City, ska bli en intressant värdemätare !


Kul att det inte ens kan komma 300st till Rosvalla! Fotbollen är verkligen skit het. Sen är det alltid kul att det finns ett gäng som också verkligen bara går ner till Blåsvalla för att gnälla, och det roliga med det, är att de ofta på ett eller annat sätt tillhör den egna föreningen... !


Däremot vill vi tack den klick på läktaren som försöker, som låter, som hejar och som ger uppmuntrade ord, tack ! Bara synd att ni är minioritet.


Nu håller vi tummarna för att Tff tar sin andar 3p !


Anekdot från matchen:

Efter matchen när jag skall intervjuas av radio kommer en av våra tränare ut (vi står utanför dörren där man går in till omklädningsrummen).


BIS tränare - "är micken är avstängd? "

Martin Brunelius (radiomannen) - "Ja"

Martin B - "Jaha Magnus Karlsson hur känns det att endast få ett oavgjort resultat?"

MK - " Klart vi är bittra och besvikna"

I bakgrunden har BIS tränaren gått till gamla ishallen och fattar inte att intervjuen är igång och vrålar ut sin frustration samtidigt som jag bli intervjuad. Så det hörs helt plötsligt ett vrål av "J-VLA HELVET, F-N, HELVETE, SKIT........."

Radiomannen Martin Brunelius börjar skratta högt under intervjuen och får fram,  "ja där hör vi hur bissarna känner".

MK - "Jag vill poängtera för alla radiolyssnare att det inte var jag som skrek"

Martin Brunelius - "SKRATTAR"


Man kan säga att vi tappa tråden och det blev en väldigt lustig intervju !


//MK






Ovido - Quiz & Flashcards